Ove nedelje treća generacija SEAT Leon postigla je milion prodatih komada od svog predstavljanja 2012. godine. Najprodavaniji automobil SEAT je predstavljen na Salonu automobila u Parizu te godine nakon što je na tržište izašao sa potpuno obnovljenim dizajnom. Zahvaljujući "formuli Leon" zasnovanoj na dizajnu i funkcionalnosti, Leon je postao najprodavaniji model u SEAT asortimanu, prevazilazeći dominaciju koju je Ibiza držala u prethodnih 30 godina. Dizajniran, razvijen i proizveden u Martorellu, trenutna generacija Leona izgrađena je na modularnoj MKB platformi Volkswagen Grupe. Ova platforma je tada uključivala ulaganje od 800 miliona evra i predstavljala je veliki napredak u smislu tehnologije. Sa modelom Leon, kvalitet proizvodnje povećan je u skladu sa standardima Grupe, a osim toga, on je objedinio 1.600 direktnih radnih mesta u fabrici i više od 6.000 u pomoćnoj industriji.
Predsednik SEAT-a Luca de Meo objasnio je da je "SEAT Leon, posebno treća generacija, pravi stub marke; to je najpoznatiji i najcenjeniji automobil SEAT-ovih kupaca na svih pet kontinenata. Leon je jedan od glavnih pokretača transformacije kompanije i doprineo je prodajnom rekordu koji je SEAT objavio u 2018. godini, sa 517.600 isporuka vozila. "
Model koji je promenio SEAT
Kompakt model iz SEAT-a dostigao je prodaju od 1 miliona primeraka od predstavljanja 2012. godine
Uspeh modela Leon promenio je nedavnu istoriju SEAT-a sa komercijalnog i finansijskog stanovišta i podrazumevao kvalitativni skok u percepciji imidža brenda. Isto tako, Leon je omogućio povećanje marže za profitabilnost po SEAT modelu, što je doprinelo da negativne cifre iz 2012. (-149 miliona evra) pretvorimo u najbolje ikada u istoriji kompanije (dobit posle poreza od 294 miliona evra u 2018. godini) . Ispunjavajući niz noviteta, Norvežani će prvim pogledati SEAT el-Born, prvo potpuno električno SEAT vozilo zasnovano na MEB platformi Volkswagen grupe i drugi automobil grupe koji će biti izgrađen na njemu.
U početku, SEAT je predstavio ovaj kompakt sa tri tipa karoserije: troje vrata, pet i karavan, kojem se kasnije pridružila i verzija X-PERIENCE. SEAT Leon trenutno je komercijalizovan sa pet vrata i Leon Sportourer ST karoserijom, opremljen je benzinskim, dizelskim i održivim motorima na prirodni komprimovani gas kao i CUPRA verzijom. Potpredsednik SEAT-a za prodaju i marketing i izvršni direktor CUPRA-a Vaine Griffiths naglasio je da je "najistaknutiji aspekt ove treće generacije SEAT Leon-a široko prihvatanje koje ono još uvek ima na tržištu, čak i posle sedam godina. U 2017. godini, aktuelna generacija Leona postigla je rekord sa 170.000 prodatih automobila, a sada smo u 2019. i dalje sigurni da će zadržati volumen na visokom nivou. Leon je bio, jeste i ostaće jedan od najrelevantnijih modela i za SEAT i za CUPRA. Različiti tipovi karoserija i verzije čine ga najvišenamenskijim i najsvestranijim automobilom marke. "