Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. Cookies) za bolje korisničko iskustvo. Koristeći našu web stranicu, slažete se sa korišćenjem kolačića.
Prihvatite i nastavite

2019. najbolja godina za SEAT

2019. najbolja godina za SEAT

13.01.2020

Nova godina rekorda. Nakon uspeha 2018. godine, SEAT prodaja ponovo je dostigla najveći obim u istoriji. U 2019. godini, isporuke kompanije porasle su za 10,9%, na ukupno 574.100 vozila. Ovim rezultatom SEAT nadmašuje rekord postavljen u 2018. godini (517.600 automobila) i treću godinu zaredom beleži dvocifreni rast.

U decembru je prodaja SEAT-a porasla za 23,4% u odnosu na isti mesec 2018. godine, na ukupno 31.300 isporučenih vozila (2018: 25.300).

Uvođenje SUV modela bilo je ključno za rast u poslednje tri godine. U 2019. godini 44,4% vozila koje prodaje SEAT su bili Arona, Ateca ili Tarraco, deset procentnih bodova više nego u 2018. Arona je predvodila prodaju SUV modela SEAT-a sa isporučenih 123.700 automobila, što je 25% više nego u 2018. godini. , SEAT je prodao 98.500 modela Atece, 25,9% više u odnosu na prošlu godinu i najbolji rezultat od svog lansiranja u 2016. godini, i 32.600 modela Tarraco-a, koji je 2019. godine stigao na tržište.

Leon, ključni model rasta prodaje SEAT-a od 2012. godine, a nova generacija koja će se uskoro pojaviti, još uvek je najprodavaniji automobil ove kompanije, sa isporučenih 151.900 vozila (-4,1%). Ibiza je drugi najprodavaniji automobil SEAT-a sa 125.300 prodanih vozila (-8%), dok su Alhambra i Mii objavili veći broj isporuka: 6.3% za MPV (23.700 prodatih automobila) i 0,7% za SEAT-ov gradski automobil (13.200) , od danas u prodaji i u 100% električnoj verziji.

U svojoj drugoj godini od pokretanja brenda, prodaja CUPRA * porasla je za 71,4% zahvaljujući prvencu kompanije, CUPRA Ateca. U 2019. CUPRA je isporučila 24.700 automobila (2018: 14.400); 14.300 jedinica Leon CUPRA (2018: 13.300; + 7.9%) i 10.400 CUPRA Ateca (2018: 1.100).

Potpredsednik SEAT-a za prodaju i marketing i izvršni direktor CUPRA-a Vaine Griffiths naglasio je da "ovaj novi prodajni rekord naglašava uspeh strategije koju smo pokrenuli 2016. godine uz ofanzivu SUV-a. Već treću godinu zaredom, naše isporuke napredovale su dvocifrenim procentima i mi smo jedan od najbrže rastućih brendova u Evropi. Pored toga, rast prodaje SUV-a omogućio nam je povećanje profitabilnosti kompanije i dilerske mreže. "

Griffiths je takođe rekao da smo "postigli najbolji rezultat ikad na pet od deset glavnih SEAT-ovih tržišta, konsolidovali smo svoje liderstvo u Španiji, stekli tržišni udeo od 3,8% u Nemačkoj i treći ssmo najprodavaniji brend u Austriji. U Francuskoj i Italiji postigli smo najbolji rezultat u više od decenije. Pored toga, CUPRA je načinila čvrst korak napred sa skoro 25.000 prodatih automobila. Svi u SEAT-u i CUPRA-i trebali bismo biti ponosni na ove rezultate. "

Govoreći o 2020. godini, potpredsednik prodaje i marketinga SEAT-a i generalni direktor CUPRA-e naglasio je da smo "u 2019. godini zatvorili rekordni trogodišnji period i sada je naš izazov konsolidovanje ovog obima u kontekstu umerenog rasta ili pada tržišta. Uvereni smo da će nam nova generacija Leona i električni modeli koje ćemo lansirati ove godine pomoći u ostvarenju naših ciljeva."

Istorijski rezultati na glavnim tržištima.

Rekord prodaje zasnovan je na snažnom rastu na većini najrelevantnijih tržišta kompanije. SEAT je ostvario najveći obim prodaje ikada u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Austriji, Švajcarskoj, Poljskoj, Izraelu, Švedskoj i Danskoj. U Nemačkoj je kompanija postavila novi rekord u trećoj godini sa 132.500 prodanih vozila (+ 16.1%). U Velikoj Britaniji prodaja je porasla za 9,5%, na ukupno 68.800 prodatih vozila. SEAT je svoj najbolji rezultat ikad objavio i u Austriji (19.900; + 7.9%), gde je treći najprodavaniji brend, Švajcarska (12.800; + 19.6%), Poljska (12.700; + 6,6%), Izrael (9.200; + 2,6%), Švedske (9,100; + 30,4%) i Danske (7,100; + 47,2%).

Kompanija isporučuje 574.100 automobila i nadmašuje cifru iz 2018. godine

U Španiji SEAT je ponovio i proširio svoje tržišno liderstvo (108.000; + 0.2%) i još jednom pozicionirao Leon kao najprodavanije vozilo. U Francuskoj i Italiji, četvrtom i petom najvećem tržištu kompanije, rast je bio još veći. U Francuskoj je prodaja porasla za 19%, na 37.800 jedinica, što je najveći obim od 2001. godine, a u Italiji je rast bio odličan, 30.8%, uz prodatih 26.200 automobila, što je najbolji rezultat od 2008. godine. Globalni rekord kompanije poduprli su i tržišta poput Portugala (11.300; + 17.7%), Holandije (11.000; + 22.6%), Belgije (10.600; + 11.2%) i Irske (4.100; + 11,3%). U Meksiku, najvećem SEAT-ovom tržištu izvan Evrope, prodaja je porasla za 5,4%, na ukupno 24.300 automobila.

2020, godina novog Leona, elektrifikacija SEAT-a i CUPRA-e i nova rešenja za urbanu mobilnost

28. januara SEAT će predstaviti četvrtu generaciju SEAT Leon-a, najprodavanijeg automobila kompanije koji će se proizvoditi u fabrici Martorell. Novi Leon prvi put će se pojaviti na tržištu sa plug-in hibridnom električnom verzijom. To će biti prva novost u asortimanu koja će, do početka 2021. godine, takođe predstaviti plug-in hibridnu verziju Tarraco-a i SEAT el-Born, prvo električno vozilo marke proizvedeno na MEB platformi. Nadalje, CUPRA će u 2020. godini imati dva prvenca: Formentor, prvi model razvijen posebno za marku, sa motorima sa unutrašnjim sagorevanja i hibridnom električnom verzijom, a proizvodiće se i u Martorellu, kao i novi. CUPRA Leon. 2020. godine SEAT će takođe predstaviti e-skuter, 100% električni motocikl i prvi u istoriji brenda, kao i novi e-Kickscooter koji će se pridružiti ExSS-u, a od kojih je u 2019. prodato 11.000 jedinica. SEAT vodi strategiju mikromobilnosti za Volkswagen koncern i sa oba lansiranja će povećati moućnosti urbane mobilnosti.

* Rezultat integrisan u ukupnu cifru prodaje SEAT-a.