Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. Cookies) za bolje korisničko iskustvo. Koristeći našu web stranicu, slažete se sa korišćenjem kolačića.
Prihvatite i nastavite

Fabrička koreografija.

Fabrička koreografija.

13.01.2020

Kad pomislimo na koreografiju, mogli bismo zamisliti predstavu Moskovskog Boljšoj baleta ili Londonske kraljevske baletske škole. Ali postoje i mnoge druge, manje poznate koreografije; na primer, ona koja se izvodi 2.300 puta svakog dana u fabrici SEAT Martorell, a svako vozilo je proizvedeno baš na vreme po specifikacijama kupca. Ovako su pokreti raspoređeni u fabričkoj koreografiji.

Kreator

Sve započinje kada kupac konfiguriše automobil koji želi da kupi i naruči u prodavnici u više od 80 zemalja u kojima SEAT posluje. Od modela, specifikacija motora, boja, paketa asistencije i opreme do presvlake ... hiljade prilagođenih narudžbi svakodnevno stižu u fabriku Martorell. "Uzimajući u obzir mogućnosti dobavljača i fabrike, pravi se raspored automobila koji će biti sastavljeni u naredne četiri nedelje i potrebni delovi se nabave. Ovo planiranje ulazi u najsitnije detalje kako se datum približava, osiguravajući da imamo sve potrebne delove i da je proizvodnja uravnotežena ", objašnjava Juan Vivas, šef odeljenja za ulaz.

Kompozicija

Kada napusti presu, šasija vozila se sastavlja u radionici i ubacuje se čip koji sadrži DNK automobila, uključujući podatke o modelu, nivou opreme i svim delovima koji će biti ugrađeni u njega. Od tada se sve komponente sekvenciraju, tako da stižu baš na vreme.

Savršen ritam

Montaža se odvija u odeljenjima boja i montaže, gde automobili prelaze više od 2 kilometra na različitim nivoima. Delovi stižu do dela gde se moraju pričvrstiti ili ugraditi u automobil u tačno očekivanom trenutku. Na ovaj način se mogu uzastopno sastaviti, na primer, prvo crveni desni volan Leon FR, a zatim plavi levi volan Leon ST, opremljen panorama krovom. "Jedna od stvari koja ljude koja posećuju fabriku najviše iznenađuje je da ne proizvodimo seriju istog automobila, već da je svaki od njih drugačiji. Pravovremeni sistem i naša fleksibilnost omogućavaju nam da se u svakom trenutku prilagodimo potrebama kupaca", ističe Juan.

Pokreti

Da bi se olakšala montaža svih delova, vrata se skidaju sa karoserije i kreću se zasebnim podignutim kolosekom u dužini od 1,4 kilometra. Korak po korak automobili počinju da dobijaju oblik: 2 kilometra ožičenja, instrument tabli, volan, ručica zupčanika, motor ... 6.000 delova se ugrađuje u svaki automobil, što iznosi preko 16 miliona za sve automobile koji se prave.

Izvođači

Proizvodnja 1 automobila svakih 40 sekundi zahteva preciznu koordinaciju montaže.

6.600 zaposlenih ima zadatak da obezbedi da se automobili nesmetano kreću duž montažne linije u savršenoj sinhronizaciji. Ovi kvalifikovani radnici rade svoj posao u objektu koji je sve više ergonomski prilagođen i efikasan. "Radnici nisu uvek na istoj radnoj stanici. Prebacuju se svaka dva sata kako ne bi stalno ponavljali iste pokrete. Nadalje, njihov posao je lakši jer se svaka radna stanica proučava u laboratoriji za biomehaniku SEAT-a kako bi ih učinila ergonomičnijima", kaže nadzornik radionice 10, Luis Rodenas.

Kompozicija koreografije

  • 7 sati u montažnim radionicama
  • 6.600 zaposlenih uključeno u izradu automobila u Martorellu
  • 2.000 fabričkih robota
  • 6.000 delova po automobilu
  • 4.600 kilometara udaljenosti svakog dana prekriveni su od strane automobila
  • 2.300 automobila izleće iz fabrike Martorell svakog dana